Listopad 2008

48. Den Varanasi cesta do Agry

30. listopadu 2008 v 10:58 | Kuklis |  Indie
Takze rano budicek na plan na 5.30, v sest cesta ke Ghatu na lodicku a plavba po ranni Ganze 2 hodky. Chytli jsme vychod slunce, koupani lidu, prani pradla, posilani svicek po vode, lodky plny Jabcaku, Holymeny, no proste vse co k tomu patri. Jo a rozdelavani novych hranic pro mrtve a udrzovani Sivova ohne na hlavnim burning Ghatu. Nafotil jsem par peknejch fotecek,ale zverejnim je snad zitra v Agre, jsou tu hrozne pomaly nety. Ted jsme po obedosnidanoveceri a za hodku jedem riksou na vlakac a v 18.15 nam jede overenej spaci vuz 13hodin do Agry na TajMahal. Tam planujem jenom Taj zitra a mozna prespime max. jednu noc a povalime smer Jaipur do pouste Thar do Rajastanu, tam chcem dat velbloudi karavanu par dni, Brahmovo mesto Puskar, neco zajimaveho po ceste a zpet do Delhi.

Tot plan, hezkej den v Praglu a vsude kde nas ctete. Petr

47. Den Varanasi - Ghaty a paleni mrtvych

29. listopadu 2008 v 16:42 | Kuklis |  Indie
Dneska rano poklidny budicek na devatou, pohodova snidane na terase a okolo 10.30 jsme vyrazili do mesta, teda k vode na Ghaty, teda ke Ganze na Ghaty. Jak to popsat? To musite videt. Ganga nejni zas tak siroka, pac je malo vody, spinava je jak prase,ale nesmrdi, mrtvoly v ni neplavou,pac se kompletne spalej. Ghatu je tu okolo stovky,ale pali se jenom na dvou hlavnich, z nich jeden z nich je fakt velkej a dulezitej. Ma mnoho pater kde se pali jak obycejny lidi, jinde zase z vyssich kast, jinde z vyssich kast ale z Varanasi, jinde vysoci predstavitele, vojaci a tak. No stravili jsme tam tak 45min a nechali si vysvetlit a videli celej obrad, nebudu popisovat, na vyzadani vysvetlim. Fotky zadny s paleni nemam,nejni to humanni a hlavne jsem nechtel zbuzovat pozornost a platit, je tam mraky lidu okolo. Ale chce to videt na vlastni oci, fotky nic nereknou :-) Jo a paleni lidi vubec nesmrdi, pridavaj tam vonny oleje, dreva a tak.
Po projiti vsech ghatu jsme se mestem vratili domu, utrmaceny dali super vecu na strese, nainstalovali moskytiery a ted net, pivo a spat :-) Zitra jdem rano na 6.00 na lodku fotit koupajici se lidi, dame monastery a temply a v 18.00 valime do Agry na Taj.

Tak prsk. Petr

46. Den Bodhgaya - cesta do Varanasi

28. listopadu 2008 v 4:21 | Kuklis |  Indie
Dobre rano lide v cechach. Tady je ted 8.47, byl jsem na ranni prochazce po komplexu Mahabodhi Temple, pokecal jsem se starym Lamou, dostal od nej pozehnani a ted si dam snidani,zajdu na pokoj se zabalit a po 12:00 valime motoriksou do mesta Gaya 13km na vlak a v 14:15 valime do Varanasi, teda tak 15km od nej a busem ci riksou tam, hotel a tak 2dny dame mestu svetel a smrti, nafotime mrtvoly v Ganze a povalime se mrknout na Taj Mahal a dal smer Delhi ci Rajastan. Kuba se jeste vali v pelechu,ale uz je po nemoci, je v olrajtu. :-) Jinak jsme OK.

Takze uz jsme ve Varanasi, cesta trvala 3hodky vlakem,celkem pohoda a tak 0.5hod drncajici motoriksou,ale slo to, hotel je normalka za 400Rs a uz jsme i po vece, ted net a asi chvilku do mesta a chrnet. Zejtra to tu prolezem, v deli snad i projedem na lodce, nafotime mrtvoly a valime vecer 13hod nocnim vlakem za TajMahalem do Agry.

Tot vse, dobrou noc, teda pro cechy kde jsou tri hodiny, hezke odpoledne.

Kuklis

45.Den Bodhgaya - Kubovo vzkriseni a teroristicky utok v Bombaji

27. listopadu 2008 v 10:24 | Kuklis |  Indie
Tak konecne jde net, predpokladam,ze vsichni tak jako my vite o tom co se stalo dneska rano v Bombaji,nebudu to rozmazavat,prectete si to na netu. Jsme OK, Kuba je OK po sra... a vsechno je OK :-) teda ne to co se stalo, to neni OK. Od rana nesel net, pak jsme se dozvedeli co se stalo, tak jsme 2 hodky parili na kompu hry a pak se to rozjelo. Zkusime sehnat listky na vlak ci bus co Varanasi, bud na noc,nebo rano a vypadnout z tohohle budhistickeho raje do mesta svetel a smrti Varanasi. Jinak se drzime planu a severni osy Varanasi - Agra - Delhi - Rajastan a Delhi a ... .

Vecer mozna neco pridam, mozna ne, mejte se. Kuklis a Kuba

Kdyby jste meli zajem mrknete na tenhle clanek, je to o kamaradce z prace Ince Pibilove co zije nakej rok v Mumbaii a bude za chvili odpovidat online o teroristickem utoku a jak to tam vypada ted

44. Den Bodhgaya - Mahakala Cave

26. listopadu 2008 v 9:41 | Kuklis |  Indie
Cus lide, prave jsem se vratil z asi 3hod projizdky na motorce s jednim 18letym indianem a byl jsem na super mistech cca 25km od Bodhgaya a to v MaHaKala Cave, jeskyni kde Lord Budha meditoval 6let pred tim nez v Bodhgaye byl osvicen pod stromem Bodhi. Utratil jsem par rupek za svicky, tycinky a lung'tu co jsem tam povesil a taky par rupek za susenky a bonbony pro zebraky, prachy zasadne nedavam a nebel by zadnej cizinec, maximalne jidlo. Mam fotky z motorky,tak jsem na ne zvedavej, protahl me brutalnima cestama a vesnickama. Kubes je v poho,ale jeste lezi,takze dneska se nikam nejede a uvidime jak mu bude zejtra. Na planu je Varanasi. Mno to je asi tak vse. Ted budu chvili na netu smolit radky pro Vas, stahovat brutalne pomalu fotky pro Vas, cekovat jak je na tom na nase mizerna Sparticka a jak doma zlobej Socani a pak navstivim Kubu, Temple, veca, pivo asi a par filmecku v telce a chrnet. Vcera byl nakej akcnak s Wilisem, docela prdel. :-)

TAk Prsk. Kuklis.

43.Den Bodhgaya -monastery ostatnich statu

25. listopadu 2008 v 7:40 | Kuklis |  Indie
Dneska rano jsme vstali tak na devatou, Kubes ma od noci problemy s hnackou, takze navstevuje wc casteji nez obvykle,ale snad bude dobrej. Podotykam, je to poprve co nas jednoho z nas potkala poradna hnacka, takze uspech a to uz si myslim, ze jsou nase zaludky a streva zvykly po 40ti dnech i na jidlo na ulici a lassi 3x denne, teda ten muj jo :-))))))) vodu pijem samo kupovanou. Takze Kuba lezi, ja si dal ranni kolecko okolo Templu, pokoupil naky modlitebni korale z bodhi tree a pokecal asi hodinku se starym Monkem ze vcera, fakt funny deda, 78let z Bhutanu. Pak kontrola Kuby, zije a zpet sem na net. Dam tam naky fotky na picasu a pujdu se najist a pak se uvidi, prolezu monastery ostatnich zemi co tu jsou a uvidime jak na tom KUba bude a dle toho zitra bud pojedem do Varanasi,nebo tu jeste pobudem a pojedem do mesta mrtvych pozitri.

Zatim vse, mozna veceer neco pripisu. Petr

42.Den Bodhgaya - Mahabodhi temple

25. listopadu 2008 v 7:35 | Kuklis |  Indie
Hoj lide cesky,

vcera budicek po devate, v klidu snidane v OM restaurantu, super tibetsky restaurant, ceny jak jsem rekl, no smesne levne. Takze, caj, banana lassi, omeleta s zampiony a syrem, tousty, no pohodicka. Pak internet na 2 hodky, fotky a tak, blog, napsat vam do prace, domu, pokecat na icq a po druhy hodine jsme se vydali do Mahabodhi temple, jedno ze 4 mist (mest) kde budha bud zemrel,narodil se, kazal, ci dosel osviceni, v Bodhgaye dosel pod stromem bodhi osviceni. Vzali jsme si guida za 100Rs a bylo to perfektni. Nadherna architektura, super cisto, vsude monkove vsech barev a narodnosti,proste silent freedom place. Pak zakusek v OMu, palacinka s cokoladou, lassi, caj a na chvili na pokoj a zpet na Templ ve tme, perfektne osvetlenej, vsak uvidite na fotkach a pak veca, spagety, lassi, podpultovy pivko ve stanku za drahejch :-) 80Rs a na pokoj, cigo, pivko, a 3 filmy po sobe, anglicky s titulkama, no Wild Hogs, byly fakt usmevny. Ja usnul u 3filmu v rade a to byl Ace Age 1 ve 2.00.

Petr

41. Den cesta do mesta Bodgaya

23. listopadu 2008 v 15:02 | Kuklis |  Indie
Rano budicek po osmy, na devatou snidane, zabalit tezky a velky batohy a smer bus nadr. Vzali jsme si motoriksu, sedel jsem vedle ridici,docela sranda. Na busaku jsme v bordelu a mraky lidu nasli hned bus do Bodgaya, jak jsme dali do zavazdl. prostoru bagly,tak nam rekl,ze je to blbej bus a ze jedem jinym,tak jsme to hned prendavali,ale dobry. Bus malej,nasli jsme si misto za ridicem kde bylo jaks taks misto na nohy,ale jenom v tu chvili co jsme si sedli my. Pak se tam narvalo jeste dalsich asi milion indianu a tam kde by si normalni clovek odlozil batoh si sedli dva Indove primo naproti nam asi 0.5metru, no bomba, v kabine ridice asi 10lidi. Cesta byla v pohode, super silnice,ani to nedrncalo a do mesta Gaya asi 3.5hod a pak 13km do Bodgaya riksou,takze jsme sem dorazili cca v 16.30. Riksak nas hned hodil do hotelu co mel na smlouvanej,ale za 350Rs/noc luxus. Sli jsme hned na vecu a bylo jasny, ze v tomhle meste bych dosel osviceni i ja. Klidek, relativne cisto, mnisi vsech barev a barevnech hadru, cizinci, no proste tibetskoindicka pohodicka. Dali jsme vecu v Tibetske restauraci OM, klasicky vege momos, banana lasi, lemon soda, a cheese tomato toast. Vse za bratru 250Rs s tipem. Pak jsme sli uz za tmy jenom nahlednout do komplexu kde je Templ a strom pod kterym budha byl osvicen. Zitra to poradne prolezem,napisu vic a hlavne budou fotky.

Tak budhismu zdar a my koupime nekde pod pultem pivko na noc a pujdem chrupat,tak prsk.

Kuklis

40.Den po 24 hod na ceste ve fucking meste Patna

23. listopadu 2008 v 14:53 | Kuklis |  Indie
cus lide, dneska popisu vcerejsi den a budte radi, ze ho popisuju dnes,kdy uz se me vyprchalo vcerejsi nasrani a unava po ceste busem, teda 3ma busama.

V patek vecer jsme opustili v 19:00 Kathmandu, po hodine obstrukci vypadalo,ze osazenstvo busu je hodno vyjet aspon na okraj Kathmandu. V buse nebylo kupodivu narvano, my s Kubou jsme si kvuli dlouhejm noham nadstandardne vymohli 2 sedacky pro jednu osobu,pac jinak bychom vedle sebe 10hod chcipli na krvavy kolena :-) Skratim to. Drncani brutalka, vymouly, hrbouly, bordel z motoru a plechu a hlavne moje zkusenost z toho se natahnout na zadni 6tku a spat. Po prvnich trech poskoceni cele me osoby v poloze leziciho strelce o cca 10cm a dopadu na tvrdou sedacku,jsem pohodli lehu vzdal a vratil se na sve dvoumisto. No trpeli jsme celou noc jak kone. Okolo 5.30 presne podle planu s nekolika zastavkama na sundavani a nandavani bagaze jsme dorazili na hradici s Indii. Meli jsme zaplacenej uz i bus z hranice do mesta Patna v Biharu, kde jsme chteli dat tak 2 noci a jet do Bodgaye. Z busu si nas hned urvany vytahl spinavej mezulan s hadrem okolo hlavy (cti salou) a po odstrceni asi dalsich 10ti mezulanu nas nalozil na jeho supermegarozvrzanou a hlavne malou cykloriksu a prej ze jedem jenom 4km k jeho sefovi do guesthousu a odtud vyridime formality, hranice, imigracni a valime na bus do Patny. Narval tam bagly, nas dva, a jel, no brutal cesta, my se tam nemohli vejit,lavicka tak pro jednoho Jabcaka (Japonce) a samy hrboly, tma, auto obcas, no prca. V sest rano jsme dorazili pred guesthouse, vyridili formality a valili s dedkem na imigracni,uz jsme sli vedle riksi,to proste neslo, vezl aspon bagly. Vyridili papiry a ja na rikse, kuba vedle pesky jsme sli tak 10min na bus station. Tam jsme jeste doplatili naky rupky za brzsi bus v 7.30 abychom necekali do 10.00 na nas zamluvenej. Ukazali nam bus a me bylo jasnu, ze 7hod do Patny bych na pridelenem miste asi zemrel,takze jsem si dobrovolne vlezl na strechu a jel s bagazi sam na strese. Kuba vzal ulicku,ale zadna slast. na strese bomba, akorat jsem se po 20min musel totalne prevleci do veci na hory a bylo mi fajn, dokonce jsem tam i usnul. Mam fotky. Jednou jsme museli prestoupit do jineho busu, budha vi proc, my ne,ale jinak to slo a v Patne jsme byli tak na 15.00. Riksou na vlakac, pesky do ulice s hotelama dle naseho neomylneho guida z 2001 a co nas tam cekalo? no co? KURVA ROZCAROVANI. Vsude plno, levnej hotel, drahej hotel, guest house, youth hotel, proste nikde nas nechteli, 10m od recepce na nas hulakali mame plno a presto jim tam vysely klice. KURVU Biharsky. Prosli jsme asi 15hotelu. Uz za tmy nas jeden riksak hodil do hotelu a za kurevskejch 630Rs nas ubytovali v dire s plesnivym stropem, jesterkou v koupelne,ale slo to, lepsi nez dratem do oka, kurvy jedny. Takze nasledovala veca v hotelove restauraci,ta byla velka, draha,ale paradni, nekolik chodu zakoncenych zmrzlinkou. Pak pivo a cigo v posteli,no rodinna idilka. Usinali jsme s tim,ze zejtra rano po snidani odtud mazem honem rychle za tibetankama do mesta Bodgaya kde dosel Budha osviceni.

Takze i kdyz jsme v Patne videli poprve Gangu, to mesto je fucking, jenom jako tranzitni stanice do Kalkuty a nebo Bodgaya.

Prsk Kuklis

39. Den - Kathmandu prejezd do Patna v Indii

21. listopadu 2008 v 7:34 | Kuklis |  Nepál
TAK decka, dneska v 19:00 opoustime mesto bigbitu a perfektniho rocku Kathmandu, a valime pres noc busem na hranice, pak riksa a okolo 10:00 bus do mesta Patna v Indii,kde se rozhodnem jestli doprava,doleva,nahoru, dolu, proste jestli Darjeeling a nebo dolu Bodgaya, Varanasi atd.,proste bude zalezet na case co mame do odletu,ktery podotykam je stale klouzavy :-)

Jinak vcera pohoda den jak jsem psal, vecer jsme zakoncili v mem oblibenem baru Nowhere kde hrala jina nepalska kapela jmenem EMERGENCY, a byly neskutecny. Bekal jsem si s nima na baru cecou dobu,akorat k tomu mikrofonu jsem se neodvazil, pac zpevak byl neskutecnej tipek, hlas jak zvon. No a dopadlo to tak, ze jsme hospodu zase zavirali,uz i barmani sli domu a my s kapelou kalili a kecali o muzice a dokonce mi bubenik nandal rizoto co kapela dlabala,no parada. Pivo bylo, a tak dal ;-) vse co k tomu patri.

Dneska mame bagly na recepci, davame net, dokupovani blbosti co sebou zase potahnem nakejch par dni v uz takhle preplnenejch baglech turistickou vystroji a vyzbroji,ale proc ne, lepsi nez dva koberce v baglu z Kasmiru ;-).

Tak hezkej den a mrkejte na novy fotky na picase, na blog se mi ted fotky tezko davaj,tak je to vse na picase na zname adrese

Cago belo. Petr

38.Den - Kathmandu stavka, tak jedem do Indie az zitra

20. listopadu 2008 v 14:58 | Kuklis |  Nepál
Ahoj lide doma v cechach. Dneska Vam pisu jeste z Kathmandu i kdyz uz touto dobou jsme meli byt v busu na hranice s Indii a pak do mesta Patna a dal by se videlo. Rano nam oznamili na recepci,ze je stavka vseho kvuli vrazde dvou civilisty daleko od Kathmandu YCL (youth comunism league), maoistickou stranou,takze se nejni cemu divit,ale v klidu. Jen brzo rano daleko od nas padlo na oltar demonstrace par sklenenych oken a par cihel a ohnicku na ulici. Polisi v maskacich meli vse pod kontrolou. Takze jsme se v klidu vydali na prohlidku nadherneho Monkey templu na kopci kus od nas, nafotili super fotky a pak sli na postu a zpet domu do Thamelu, turisticke ctvrti Kathmandu. Pak veca v oblibene restauraci Mitho a ted net a spat. Na zejtra je buknutej bus na hranice pres noc 10hod a pak bus do Patna tak na 17.00 prijezd a tam se uvidi kam se vydame,jestli smer Darjeeling nebo Bodgay.

Tot vse a prsk do Praglu a jinam kde jste naladeni na nasi frekvenci.

Redaktor Casopisu Kone a Psa.

Ing. Petr.Antonin.Larva

37. Den - Kathmandu - relax,nakupy, priprava na navrat do Indie

19. listopadu 2008 v 17:28 | Kuklis |  Nepál
Tak ve zkratce. Prave jsem utekl z bezvadneho koncertu nepalske bigbitove skupiny, ty kluci kurva umej hrat, asi si zabekam :-). Jinak dneska zevl, dospavani ABC treku a cesty busem,nakupy hadriku, cetek a jinych blbosti a zitra snad cesta do Darjeeligu,akorat nemame jizdenku :-( ale to se podda. takze tak.

Prsk mrsk a dobremu bigbitu zdar. Kuklis

36.Den - cesta do Kathmandu busem 6.5hod

18. listopadu 2008 v 12:59 | Kuklis |  Nepál
Rano na sestou nas vzbudil majitel guest housu Mohindra s dvema sklenickama kafe, hodnej to chlapec,asi mu spravce bonznul nas ranni prichod :-0. Pak nahazeni veci do baglu, pridani polomokrejch vypranejch veci, zaplaceni ubytka, vyprani, ticketu na bus, rychla bageta na stojaka a cesta 5min tagem na bus statino v Pokhare. Nalozeni baglu na bus, naskladani se na posledni a predposledni sedacky v buse,ale docela dost mista na nohy,tak good. Bus vyrazil na cas, silnice klasika, vymouly, hrbouly, prach a tak,ale po 6.5hod jsme byli v Kathmandu. Sedel jsem s jednim guidem co se narodil pobliz Mount Everest a zrovna koncil s Australanem a Finkou trek 20dni okolo Anapuren, tak jsem z nej vytahl spoustu informaci a hlavne mi doporucil hotel v Kathmandu za 7dolcu na noc, coz je na Kathmandu slusny, je tu trochu draz. Jinak je to hnusny,velky, prasny mesto,ale je tu spoustu super pamatek a ty hodlame navstivit zitra, takze zejtra pamatky a pak snad cesta do Darjeelingu,ale dozvedeli jsme se, ze z puvodnich 13hod pres noc cesta trvala Australanovi 30hod, pac spadnul jeden sakra dulezitej most :-)))) takze pesek a musime vymyslet plan B,nebo preplavat a chytit bus na druhym brehu. Nebo to vemem dolu do Chitwan national park na slony,hrochy, tygry a jiny zviratka :-) dam vedet. Ted je pul sesty a jdem se sejit s Kubou na pokoji a jdem nekam na vecu a asi sprcha a spat. Tak prsk lidi a mejte se krasne. Petr

35.Den Pokhara relax day + par piv v baru do jezka

18. listopadu 2008 v 12:50 | Kuklis |  Nepál
Tak jak popsat tento den? Rano po steaku jsme otevreli oko neco po osme,dali sprchu,teda ja, vecer jsme to nak nestihl, pak zevl do mesta, zjistil jsem ze me vubec nebavi uz lizt do kazdyho kramu a kupovat furt samy kraviny, ktery se mi uz ani nevlezou do baglu a to mam cast picovin v uschovne v Delhi :-). Tak jsem zevlil po netu, pak nakej obed, koktail, net, pak zaridit bus na rano, nechat vyprat smradlavy pradlo z treku a zevl na pokoji, net a tak furt do kola. Popsal jsem Vam fotky na picase,tak na to mrknete. Najednou se setmelo, tak jsme sli na vecu a v 19.00 byl domluvenej sraz u Zlomenyho srdce s Angusem a jeho kockou z Anglie a dvema Australanama co jsme se seznamili na treku.Proud ale vubec nikde nesel,tak jsem vzal za vdek yacimu masu na spejli, kurecimu parku na spejli, bramboram na spejli, tohle vsechno se hodi normalne do rozpalenyho volej na plynove bombe ve friteze na koleckovem stanku na ulici, necha se to tam tak 2min, zakydli se to brutalne palivou omajdou z cehosi a ji se to na male plastove zidlicce na ulici vedle stanku. Otocil jsem to 2x. Yaka jsem si vyndaval se zubu jeste hodinu po,ale aspon to bylo teply, byl nakej starsi kousek :-) vychozenej z hor. Na sedmou jsme se sesli v srdci, pokecali o treku, jak mrzli v ABC a popili nejaka ta piva Everest, byla prca, kecy o Anglickem fotbale, rugby, hudbe a filmech, holky se fakt bavily :-))) spolu. No a tak po devaty sli Anglani a Klokani na steak a my dom na otocku a sraz byl v Jazz barru kde se prej muze kourit ;-) Prisli uz jenom kluci a my dva, krom toho tam bylo tak 5 mistnich nasosku a hral Bob Marley, slusne pritmi a atmoska. Jak to popsat dal? Proste je to vsude stejny, kdekoli ve svete. Pivo, vtipy, neveril jsem, ze budu nekdy vypravet joky v anglictine,ale po 5 pivu (650ml z lavhe a asi 5proc obj.) to jde uplne samo, no proste jsme se pekne rozsoupli, rozjeli, hulakalo se jak u nas u Vystreleneho OKA kdyz se cesi bavi. Pokourili jsme mensi nezli male mnostvi omamnych travin, naucili se od dedy lebedy spravne drzeni jointu a Angus totalne odpaleny, zvykly to Anglicky hulic opustil vravoravou chuzi lokal pred dvanactou, s Anglanem jsme jeste dali pivko,ale uz chtel jit davno domu za babou, naucili jsme ho Dalsi pivo, a hospodu jsme zavreli na jezka s Canadanem co se tam vyloupnul ze tmy. Taky s nama kecala chvili u stolu Slovenka a dalsi Australak. No proste prima vecirek. Koncilo to asi tak jako kdyz zaviram na chatu hospodu u Jezzu, barman je nasranej, zidle na stole, mistni stamgasti davno doma nakaleny a cesi nemaj dost, fakt sranda. Prazdna Pokhara v 1.00 rano je fakt smesna. Az na ty zamceny vrata do hotelu, ty nas trochu prekvapily,ale po probuzeni spravce se vse vysvetlilo a rano to spravilo 50NRs za ochotu vstat a otevrit vlidne pohostinne misto Lubbly Jubbly potoulnym nocnim turistum co oslavovali vystup a sestup do ABC. Jo a jeste podotykam, ze v pokoji byl nehoraznej bordel po treku, vetsina pradla jeste mokra, pac neuschla, rano objednany tago na bus station na 7:00 a budicek v 6:00, fakt prima parba se vsim vsudy. Smidra Vydra.

26-34. Den - ABC trek 4130 m.n.m

16. listopadu 2008 v 16:25 | Kuklis |  Nepál
Hoj lidi, tak dneska 16.11.08 okolo 15:00 jsme se zivy a zdravy vratili z nakonec jenom 9denniho treku do Annapurna Base Campu (dale jen ABC) ktery lezi v 4130m.n.m v naprosto uzasnym miste jak uvidite z fotek. Jinak fotky jsou zatim jenom na picase http://picasaweb.google.com/petr.antonin.larva a jsou nepopsany, to fakt nezvladam. Kdyz da buh zejtra neco hodim na blok i s popisem. Jinak ta spicata hora co je na vrcho roklinena jako vydlicka je Machopuchre 6993 m.n.m, je to posvatna hora, nikdo ji nevylezl a rika se ji "rybi ocas". Je uzasna a na vsech fotkach. To zakulaceny, roztahly za mnou a kubou s vlajkou je Annapurna I, neco malo pres 8000 mnm. No a to co Vam prijde jako bazen, jsou tri bazeny u reky v cca. 1300mnm se super teplou vodou.

No a to je asi tak ve zkratce vse na vysvetlenou k fotkam, pac ted jen strucne popisu tech 9 dni a pozdeji doplnim z mapy o uplne presne udaje. Jinak ke snidani to vetsinou vzdy byla vajecna omeleta, 2 ks capati placky a caj. K veceri bud vege nudle, nebo bramborova placka, nebo dal bhat a caj. Kazdej den jsme spali v Lodge za cca. 200 NRs oba a kazdej den sli tak 5hod i vice. Nahoru, dolu.

26. Den / Nayapul - Syaulibazzar:
taxikem pres hodku do Nayapulu, vykop v 10:45 po snidani, prichod do prvni vesnice okolo 13:45, vyuziti slunicka a prvni 3 hodky na rozejiti z cca 1000mnm do 1300mnm. Dobry ubytko s teplou sprchou v Honest lodge, par cechu, par Anglo/Japonsko z Goa, spat okolo 20:00 po vece v sest, klasickej cas, objednat tak 2hod dopredu. Azuro.

27.Den / Syaulibazzar - Ghandruk:
vykop na 8:45 po snidani, furt do kopce do 2050mnm. Prichod okolo 13:45, lodge Milan, prijemny ubytko, sprcha na chodbe. 3 holky asi USA s 3 nosicema, 2holky samy, 1 Francouzka, nosic a guid. Veca na sestou,na osmou spat. Azuro.

28. Den / Ghandruk - Chomrong:
vykop v 9:00, prichod ve 15:00. Hodku mirne stoupani do 2150mnm., pak padak dolu k rece o cca 500m vyskovych, na to brutalni strmej stoupak o 700m vyskovych, pak lehke spadnuti po vrstevnici na kraj vesnice Chomrong. Ususeni propocenejch veci, objednani veci na sestou, veca a klasicky na osmou zalehnout. Podotykam, ze kazdej den, minimalne 2 hodky bdeni pred usnutim a spani tak max. 3 hod za vecer.Ale rano docela vyspaly, je to zvlastni v horach spat. A zase azuro.

29. Den / Chomrong - Bamboo:
vykop v 9:00, prichod 14:30. Jak to popsat? Z Chomrongu padak dolu o 500m vyskovejch po kamennejch schodech, pak to samy hned od reky vyslapnout nahoru do Sinuwa, pak lochneska nahoru dolu do Bamboo cca 2 hod. Bamboo 2300mnm. Azuro.

30. Den / Bamboo - Derauli:
vykop v 8:45, prichod 12:30. Tenhle usek jsme prekvapive zvladli hodne rychle, na to ze to bylo z 2300mnm do 3200mnm. Dneska poprve nebylo azuro,ale mlha se postupne roztrhavala, ale bylo to hodne mlzne stoupani. Derauli lodge byla dohromady s 2x anglicani, 2xaustralani, 2xargentina, 2x izrael. Slusna particka lidi a pohodovej vecer pred vystupem bez baglu do ABC,do te doby bagly s nama, cca 15kg.

Tady bych si dovolil pozmenit motto na:

NEHAS CO TE NEPALI
VYHUL CO SE ZAPALI

:-000000000

31. Den / Derauli - ABC - Derauli:
vykop v 7:00, prichod do ABC v 10:30, 2 hodky kochani se, opalovani se, foceni v ruznych polohach, pizza, cigo, no proste superiozni parada, fakt to chce videt na vlastni oci. V 12:30 jsme to zapichli a mazali dolu, prichod v 14:30, ususeni veci, veca, spat. Azuro.

32. Den / Derauli - Chomrong:
vykop v 7:45, prichod na 15:00. Tady jsme si docela makli. Prece jenom 7 den, po vystupu do 4130mnm a hlavne dolu dvojita streka nez jsme sli nahoru. No ale co, dali jsme to a v chomrongu ve stejnym GH, veca a spat. Azuro.

33. Den / Chomrong - Landruk:
rano na 9:00 jsme v klidu klesali cca 350m k rece, uzili si paradni, luxusni, horky prameny tak do 11:30 a pak mazali do kopce, z kopce, do kopce, do kopce do vesnice Landruk, kde okolo 14:45 jsme to sami zapichli v lodge Maya a klasa, sprcha, veca, spat. Azuro

34. Den / Landruk - Phedi - Pokhara:
takze posledni den, vykop po devaty, cekalo nas z 1500mnm vystoupat do 2100, pak zklesat do 1000mnm do Phedi. 9 den byl znat,ale dali jsme to a se super pohledem na masiv Himalayi od Machapuchre doprava jsme za slunicka do tyla klesali v klidu a hodne kilometrama a vyskovejma metrama do Phedi. Okolo 14:00 bus, pak taxi do Pokhary a oblibeneho GH Lubbly Jubbly. Sprcha, veca ve Steak House, brutal steak, pivo, palacinka a ted net a spat.

Kdo tyhle kopecky neuvidi na vlastni oci a nohy, nepochopi co je to za super posusnani si takhle zachodit. Doporucuju :-)

Zejtra relax a dalsi den asi presun do Kathmandu, tam tak max 2 noci a presu pres noc do Darjeelingu.

Tak prsk do Praglu a jinych mist kde nas ctete. Diky a piste komentare. Kuklis a Kubes.

25. Den - Pokhara, relax pred 12dennim trekem do ABC

7. listopadu 2008 v 16:37 | Kuklis |  Nepál
Rano zadnej budicek, pohoda vzbuzeni tak na 9.00, sprcha, snidane v super maly zapadly restauracce, caj, omeleta, tousty. pak prochazka mesta, ocekovani obchodu s trekovym vybavenim, na slunicku cersvej koktejl z mixu ovoce, pak zarizeni povoleni do oblasti Anapuren pres naseho pana domaciho,pac najednou byly 15.00 a v pul paty zaviral office, no a najednu po caji a nakoupeni par trekovejch veci, teda Jakub nakupoval, ja jen lahev, byla tma, veca pri svickach v nasi restauracce, pak vypadl proud (pivo, nudle, salat), pak zevl po meste, ted net a spat. Zejtra vyrazime tak po osmy, snidane, a tagem cca 30min na vychozi bod treku do Anapurna Base Camp (dale jen ABC), max. 4150m.n.m. na cca 10-12dni, pohodicka lang zam, je super pocasi,tak bude vedro i v horach,tak to nechcem moc hrotit. Nevim jak bude net,takze se budu snazit psat,ale mozna to nebude kazdej den jak jste doposud zvykly :-)

Tak prsk na Anapurne a Nehaste co Vas Nepal(i). Kuklis

24. Den prechod do Nepalu

6. listopadu 2008 v 18:14 | Kuklis |  Indie
Tak vlak. Kdyz jsme dorazili na sedmou na nadrazi, mysleli jsme si, ze to je jenom zert, byli jsme tam jak osina v pr.... :-0 Milion indianu na peronu, samy baliky, deti, bordel,krysy, no nadhera. Vlak dorazil, vsichni se zacali hrnout dovnitr, tak my taky. Nasli jsme nase kupe, teda otevrene kupe s 6ti prycnama a kolmo na to dalsi 3. Vsichni zacali rvat vsechno pod sedacky a na sedacky, pak pulka indianu zmizela a kupodivu zustalo lidi jako posteli. Chvili byla debata jestli nase postele uplne nahore jsou podle cisla na stene opravdu nase, nebo jestli mame postele dole,ale vysvetlili jsme to manikovi a hodili bagly na horu. Vlak vyjel na cas 20.00 a okolo 21.20 se vsichni jali spat,tak jsme zalezli nahoru a resili co s baglama,pac nam s baglem u hlavy cumelo asi 0.5m nohou do ulicky,navic ku stropu jsem to mel tak 0.5m a jeste v prostredku byly 3 super vetraky, no bomba misto. Dali jsme particku prsi, hlt slivovice, bagly hodili pres obe postele a nak zalehli. Zarivka u hlavy svitila celou noc, vetrak vetrakoval, vlak ani tak nedrncal a spalo se trhane,ale slo to. V 9.00 Gorakhpur, tak 40min vyjednavani share jeepu, usmlouvano na 120Rs na hranice do Sonauli, 3hodky. Na hranicich vyrizeni viza na mesic za 40dolcu a prechod. Domluva s asi 4ma, pak 6ti, pak 8mi cizinci (izraelec, 2 anglani, 2spanele, ir, 2argentina + 2 japoncici) usmlouvali jsme velkou toyotu vana pro 14lidi za 400Rs os do Pokhary, 4.5hod. Se trema prestavkama jsme to jeli asi 6hod, pekna cesta,ale samy serpentiny. Takze jsme vyjeli asi ve dve a dorazili do Pokhary po osmy. Nasli jsme hned prvni hostel za 300Ns a sli na vecu. Mesto je moc klidny, cisty, samy bary, takovy rakousko. Uvidime rano okoli hlavni tridy, jinak je to dost evropsky. Dopisu a jdu dat sprchu a chrapat, prece jenom 24hod skoro v kuse cestovat da docela zabrat. Zejtra okruh mesta, oraz, naplanovani cca 10ti denniho treku do zakladniho tabora Anapurna a pak trek. Po navratu je v planu Khatmandu a cesta do Sikimu (Darjeeling a Asam).

Jo a od zejtra budou vsechny clanky a fotky v sekci Nepal,tak mrkejte.

motto pro dalsi 2 az 3 tydny zni:

NEHAS CO TE NEPALI :-))))

NOTE for Our Russian friend

5. listopadu 2008 v 7:08 | Kuba |  Indie
Cau Majku,
Hele potrebujeme pomoc, chcem postavit pivovar jeste pred Silvestrem. Sice zatim vsechny navrhy zatim smeruji k tomu ze to bude lihovar, ale nevadi.
Potrebujem stavare a to jeste letos, takze kasli na duben to bude v horach jeste zima a dole porad vedro, vem t svoji Natasu a prilette pred Silvestrem.

Z Moskvy to mas co bys kamenem dohodil za 5 hodin jste tady.

Jakub&Kuklis

23.Den Delhi - Gorakhpur

5. listopadu 2008 v 7:06 | Kuklis |  Indie
Rano se budime na sedmou, jdem v klidu na snidani, sprcha,pak tridime veci co nechame v uschovne at to netahame do Nepalu a mame misto v baglu na jiny zbytecnosti. Mame dobrou uschovnu za 3Rs na den, ja nechavam slusnej balicek, Kuba skoro nic. To se mi pujde pekne v Nepalu :-))) Ted je 11.31 drepim na netu, pisu Vam co se deje a mrzi me,ze zatim nikdo az na mou segru nereaguje na nasi pozvanku, Vam se snad chce byt na Vanoce a Silvestra v zime? To jste rok co rok, co to jednou zmenit? Sice to stoji letenku,ale pak uz 00 ho... :-)))) Tak nam aspon nadavejte,ze tu chcem zustat, chybi komunikace. Ted budem tak 14-21dni v Nepalu a Sikimu,ale net tam bude,tak piste, ja budu taky psat a ukladat fotky. Ted obed, courani po meste, nasteva Aeroflotu a pred osmou odjezd vlakem. Muze byt neco horsiho nez jeep, bus, De Lux bus???? Ze by VLAK? uvidite v dalsim clanku.

Prsk Kuklis

22.Den Delhi - vlak je plnej, tvrdnem tu :-)

5. listopadu 2008 v 6:59 | Kuklis |  Indie
Vystupujem z taga v ulici Main bazar, vsechno spi,jenom kravy couraj ulici, jedna blbka se mi otrela ocasem a bokem o moje hodobozovy do te doby relativne ciste kasmirske svetlounce modre kalhoty, dale nepouzitelne :-) Davame caj, jdem na nadr, tam zjistujem, ze nas vlak na vecer za 317Rs spaci je plnej a muzem jet za 1100Rs lepsi tridou, rozmejslime, bereme a nez vyplnime formular nekdo nam to vyfoukne, tak hned berem za 317Rs na druhej den 20.00 mistenky a jdem nasrany sehnat spani do main bazar road. Prohlidnem asi 5 pokoju ve trech hotelich a berem za 350Rs/noc pro dva pokoj v Anoop hotelu. Davame na terase v 5.patre jidlo a pitivo a jdem courat po meste. Vecer to berem na Conaught Place a tam courame a hledame kancelar Aeroflotu. Za tmy ji mame, maj od 10.00-17.00,tak zitra. Jdem kus po svejch a pak si berem cykloriksu,sranda, chlapec si docela makne,ale dostane tip, je spokojenej. Pak veca na terase, telka a chrnet.